Kilkudziesięciu przedstawicieli podlaskich firm sektora MŚP wzięło udział w szkoleniu „E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”, jakie 23 października odbyło się w Białymstoku. Zdobyli wiedzę o ofercie instytucji wspierających eksport i wysłuchali praktycznych wskazówek od operatorów marketplace’ów. Mieli też możliwość kuluarowych rozmów z ekspertami.
Szkolenie zorganizowała Krajowa Izba Gospodarcza we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu oraz Izbą Przemysłowo-Handlową w Białymstoku, przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Minka Sasiak, dyrektorka Biura Gospodarki Cyfrowej i E- Commerce KIG, otwierając spotkanie przypomniała, że promocja eksportu jest od ponad 30 lat misją Krajowej Izby Gospodarczej. Od 3 lat KIG wspiera także e-eksport, m.in. organizując szkolenia dla przedsiębiorców – do tej pory odbyło się już 10 spotkań szkoleniowych, ale do Białegostoku inicjatywa zawitała po raz pierwszy. Szkolenia to element projektu cross-border.pl, w ramach którego powstał też portal internetowy o tej nazwie. Przedsiębiorcy znajdą tam mnóstwo wiedzy, informacji prawnych, katalog marketplace’ów czy wykaz firm i usług wspierających rozwój eksportu online – o czym podczas szkolenia opowiedziała Małgorzata Dadun (KIG).
Z kolei Magdalena Kołakowska z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu zachęcała do korzystania z pomocy Regionalnego Biura Handlowego PAIH w Białymstoku. Jak podkreślała, jego eksperci oferują przedsiębiorcom bezpłatną pomoc w wyborze nowych rynków, minimalizowaniu ryzyka i rozwijaniu działalności międzynarodowej.
Swoją praktyczną wiedzą z uczestnikami szkolenia dzielili się także eksperci reprezentujący platformy sprzedażowe oraz firmy oferujące usługi celne czy marketingowe: Amazon, Go2Market, Terminus Group oraz Agencję Gogler.
Patronatem honorowym wydarzenie objęli Marszałek Województwa Podlaskiego oraz Prezydent Miasta Białegostoku. Patronat medialny sprawowało Polskie Radio Białystok.